Tejn IF løb byder velkommen til Salomon Hammer Trail

Info Salomon Hammer Trail may 2020

Dato
8. – 9. maj 2020

BYOU  – Bring Your Own Use
Vi vil gerne være med til at nedsætte forbruget af engangsemballage derfor BYOU. Løberne har i flere år selv skulle medbringe suppekop mm under selve løbet, nu skal løberne også selv medbringe kop/krus, tallerken og bestik til efter løbet hvor der vil være grillfest. Tag godt imod vores nye initiativ. 

Startsted

Græsplæne ved p-pladsen v. Hammersø, ca. 300 m. fra Hammer Havnen

100 miles har start ved Stavehølvandfaldet, Kobbevej 1, 3760 Gudhjem. Der vil være transport fra målområdet ved Hammersø kl. 7.00.

Starttidspunkt

100 miles – kl. 8.00 den 8. maj

DM Lang Trail – kl. 00.00 den 9. maj (50 miles)

50 miles – kl. 00.00 den 9. maj

50 km – kl. 00.15 den 9. maj

25 km – kl. 18.30 den 8. maj (Pandelampe skal medbringes)

25 km – kl. 10.00 den 9. maj

17 km – kl. 17.00 den 8. maj

8 km motion – kl. 17.30 den 8. maj

8 km motion kl. 10.10 den 9. maj

WALK 25 km  – kl. 7.00 den 9 maj

WALK 8 km – kl. 17.30 den 8. maj

WALK 8 km – kl. 10.10 den 9. maj

1 km børneløb – kl. 10.30 lørdag den 9. maj (gratis)

Aldersbegrænsing

50/100 miles – minimum 18 år

50 km – minimum 18 år

25 km – minimum 16 år

17 km – minimum 15 år

8 km – minimum 10 år

Kvalifikationskrav for at deltage
For at kunne deltage på 100 miles skal du indenfor de seneste år have gennemført flere marathons eller være erfaren trailløber.

Opfylder du ikke ovenstående og mener du har gennemført en disciplin af tilsvarende hårdhedsgrad, så kan du måske komme i betragtning ved at skrive en mail til løbsledelsen.

Point til UTMB (point til 2019 )  

100 miles – 5 point

50 miles – 3 point

50 km – 2 point

Obligatorisk sikkerhedsudstyr 

Gælder ved 100 miles, DM Lang Trail, 50 miles, 50 km, 25 km

Obligatorisk sikkerhedsudstyr, som skal medbringes. Pandelampe må gerne lægges i depotet når den ikke bruges.

Der vil være kontrol af obligatorisk udstyr under hele løbet. Mangel af obligatorisk udstyr vil medføre tidstraf.

      • Væskebælte/rygsæk med plads til minimum 1 liter væske
      • Pandelampe, med udskiftelige batterier+ekstra batterier (kun ved 50/100 miles og 50 km)
      • Plaster min. 5 stk
      • Bandage/støttebind minimun 3 m.
      • Drikke/folde-kop, der serveres kun drikkelse i medbragt kop
      • Fløjte
      • Mobil telefon
      • Survival blanket/alufolie

Tidsgrænser og cutoffs

100 miles
1. omgang ca. 30 km – start fra Stavehølvandfaldet, Kobbevej 1, 3760 Gudhjem
2. omgang 55 km  5 timer 45 min    56 km
3. omgang 80 km  11 timer              82 km
4. omgang 105 km 16 time 15 min  108 km
5. omgang 130 km 21 timer 30 min 134 km
6. omgang 165 km 32 timer

50 miles
1. omgang 2 km ½ time
2. omgang 28 km 5 timer 40 min
3. omgang 54 km 10 timer 50 min
4. omgang og mål 16 timer

Der gives bæltespænde til de løbere der afslutter de 100 miles under 29 og de 50 miles under 12 timer. Kvinder 100 miles 32 timer og 50 miles 13 timer.

50 km
1. omgang 25 km 5 time
2. omgang og mål 10 timer

26 km
1. omgang 26 km og mål 6 timer

Rute
2020 ruten vil blive offentliggjort 9 dage før start.

(2019 ruten)

Download

Deltagergebyr
100 miles – kr. 800 – 1. marts kr. 900 – 2. maj kr. 1.000
50 miles – kr. 700 – 1. marts kr. 800 – 2. maj kr. 900
50 km – kr. 550 – 1. marts kr. 650 – 2. maj kr. 750
25 km – kr. 400 – 1. marts kr. 475 – 2. maj kr. 550
17 km  – kr. 300 – 1. marts kr. 350 – 2. maj kr. 400
8 km  – kr. 200 – 1. marts kr. 225 – 2. maj kr. 250

WALK 25 km – kr. 400 – 1. marts kr. 475 – 2. maj kr. 550
WALK 8 km  – kr. 200 –  1. marts kr. 225 – 2. maj kr. 250

Depot
Måldepotet: Coca-cola, vand, kaffe, te, saft, 32Gi energiprodukter, appelsiner, bananer, KiM’s havsalt & peanuts, slik, chokolade, sandwich, suppe, varm mad til aften, morgenmad, vafler, pomfrites, mm.

Vang granitbrud: Coca-cola, vand, kaffe, te, saft, energidrik, boullion, KiM’s havsalt & peanuts

Der vil være grillmad, hygge og drikkelse efter løbet lørdag fra kl. 13.30. Gratis for deltagere af løbet.

Supportere kan tilmelde sig til grillmad til 100 kr. for voksne og 50 kr. for børn.

Afbud
Ved afbud inden 15. januar returneres det fulde beløb – gebyr på kr. 50. Send en mail til lob@tejnif.dk

Derefter ingen tilbageførsel af startpenge.

Ændring af distance og navn ikke muligt fra 10 dage før løbet.

Brug link som fra mailen ved tilmelding til ændring af navn og distance.

Startliste
Se startlisten her

Afhentning af startnumre
Startnummer skal senest afhentes 1 time før start på stævnepladsen.

Overnatning
Vi anbefaler følgende steder:

https://www.lyngholt-camping.dk/

https://www.sandkaas-sommerhusene.dk/

www.slaegtsgaarden.dk/ (åbent hele året)

www.nordlybornholm.dk/

www.strandlyst1.dk

www.pensionsandbogaard.dk/

http://www.verona.dk/

www.strandgaarden-bornholm.dk